Apie LASER TAG
Atsakymai į visus Jums kylančius klausimus apie Laser Tag žaidimą - kaip veikia įranga ir kodėl ši pramoga yra absoliučiai saugi, apie pagrindinius žaidimo scenarijus, kaip, kur ir su kuo žaisti, kaip apsirengti ir tinkamai pasiruošti Laser Tag pramogai gamtoje.
Tai azartiška ir aktyvi laisvalaikio pramoga, šiuolaikinis dažasvydžio ir kompiuterinių žaidimų variantas žaidžiamas gamtoje.
Komandinis žaidimas
Tai komandinis žaidimas, kurio tikslas atlikti užduotis numatytas scenarijuje greičiau, nei tai atliks priešininkų komanda. Čia nėra dažais užpildytų kulkų, todėl po žaidimo jūsų drabužiai liks švarūs ir nereikės skaičiuoti mėlynių ant kūno.
Ginklai
Lazeriniai ginklai „šaudo“ žmogaus akiai nematomais ir nepavojingais infraraudonaisiais spinduliais.
Kiekvieną Laser Tag ginklą galima programuoti individualiai, t.y. suteikti ginklui skirtingas paskirtis ir galią: snaiperis, automatas, pistoletas artimai kovai ir panašiai. Galima nustatyti kiek šovinių ginklas turės vienoje apkaboje ar apskritai žaidimo metu. Pavyzdžiui, suteikus ginklui snaiperio statusą jis atims priešininkui vienu taikliu šūviu dvi gyvybes, kai tuo tarpu šūvis iš pistoleto atims tik vieną gyvybę.
daugiau apie ginklus
Šūviai
Taiklūs šūviais registruojami ant galvos dėvimu raiščiu su infraraudonuosius spindulius fiksuojančiais davikliais. Taikytis reikia į raištį su davikliais. Ant galvos dėvimas raištis yra signalo imtuvas.
Pranešimai apie pataikymus
Kai į jus pataiko priešininkas, apie tai jūs sužinote iš garsinio pranešimo ir vibruojančio galvos raiščio. Standartiškai kiekvienas žaidėjas turi po keturias gyvybes, tačiau gali turėti ir dešimt, ir dvidešimt – tai priklausys nuo žaidimo scenarijaus. Netekus paskutinės gyvybės jūsų ginklas išsijungia, o galvos raištis pradeda nepertraukiamai mirksėti raudona spalva.
Kai jūs pataikote į priešininką, ant jo galvos dėvimas raištis 5 sekundes šviečia raudona spalva, taip informuodamas jus apie sėkmingą pataikymą. Atėmus paskutinę gyvybę iš priešininko, jo raištis pradeda nepertraukiamai mirksėti raudona spalva, taip informuodamas likusius žaidėjus, kad mirksintis žaidėjas yra eliminuotas iš žaidimo.
Šūvių ir pataikymų apskaita
Žaidėjo gyvybių, šūvių ir pataikymų apskaita yra elektroninė. Ši informacija kaupiama žaidėjo ginkle, po žaidimo ją galima nuskaityti ir analizuoti statistiką. Pataikymai registruojami tiksliai ir iš toli, pataikymo atstumas siekia iki 500 metrų.
Vaistinėlės
Žaidime naudojamos išmaniosios vaistinėlės. Vaistinėlių pagalba žaidėjai pasipildo gyvybių, o ginklai šovinių. Vaistinėlės programuojamos atsižvelgiant į žaidimo scenarijų. Galimi patys įvairiausi režimai, pavyzdžiui: atgaivinti sužeistus žaidėjus, bet nereaguoti į mirusius arba atvirkščiai, gaivinti mirusius, bet nepridėti gyvybių sužeistiems žaidėjams.
Žaidimo teisėjas
Žaidime dalyvauja teisėjas. Teisėjo funkcija yra supažindinti dalyvius su taisyklėmis, ginklais ir įranga, skelbti žaidimo pradžią ir pabaigą. Teisėjas dalyvaudamas žaidime, dalina patarimus, kontroliuoją tvarką, palaiko tempą ir gerą nuotaiką. Pabaigoje skelbia nugalėtojus.
Populiariausi žaidimo scenarijai
Visi Laser Tag žaidimai miške vyksta pagal tam tikrą scenarijų. Žaidimo scenarijus arba misija – tai užduotis komandai, kurią reikia įvykdyti per sutartą laiką su tam tikru gyvybių ir amunicijos kiekiu. Nuo žaidimo scenarijaus priklauso ar žaidimas bus „vaikiškas“, ar „vyriškas“. Kaip taisyklė, vaikai mėgsta trumpus, aiškius ir daug fizinių jėgų reikalaujančius žaidimo scenarijus, tačiau jie sunkiai perpranta taktines užduotis, pavyzdžiui tuo pačiu metu ir pulti, ir gintis. Suaugusieji atvirkščiai, džiaugiasi vykdydami taktines misijas, kuriuose kuo mažiau bėgimo – tuo geriau. Žaidimo scenarijų įvairovė yra begalinė, į realybę miške galima perkelti bet kurią misiją iš populiariausių kompiuterinių FPS žaidimų (First-Person Shooter Games).
Kontrolinis taškas
(Domination box)
Žaidimo aikštelės viduryje stovi kontrolinis taškas. Kiekviena komanda savo aikštelės pusėje turi vaistinėlę, kurioje gali atsinaujinti gyvybes. Žaidimo tikslas – užimti kontrolinį tašką ir neleisti priešininkams įsibrauti į šią teritoriją. Šis žaidimas turi daug variacijų, galima žaisti ne su vienu, bet su trimis ir daugiau kontrolinių taškų. Partijos trukmė gali būti nuo 2 minučių iki 60 minučių.
Šturmas
Viena komanda įsitvirtina gerose gynybinėse pozicijose ir bando atlaikyti kitos komandos šturmą sutartą laiką, pavyzdžiui 15 minučių. Tai klasikinis scenarijus, galimos pačios įvairiausios šios misijos modifikacijos. Pavyzdžiui, gynėjai gali turėti ribotą gyvybių skaičių, o puolantys neribotus gyvybių pasipildymus.
Vėliavos (Capture the Flag)
Dvi komandos, dvi vėliavos. Kiekviena komanda savo aikštelės pusėje turi vaistinėlę, kurioje gali atsinaujinti gyvybes. Per 10-15 metrų nuo bazės - vaistinėlės kabo jų komandos vėliava. Žaidimo tikslas – perimti priešininkų komandos vėliavą ir ją pakabinti šalia savo komandos vėliavos. Vėliavas gali nešioti tik gyvi žaidėjai. Jei benešant vėliavą ištinka virtuali mirtis – vėliavą privalote mesti iš rankų ir palikti žūties vietoje. Žaidėjas gali nešti tik vieną vėliavą. Paprastas, klasikinis scenarijus, tačiau jei bus žaidžiama be komandos palaikymo, ši užduotis taps „mission impossible“.
Komandinio postas užėmimas
Žaidime dalyvauja dvi komandos. Kiekviena komanda turi savo komandinį postą. Komandiniai postai šiame žaidime atlieka ir vaistinėlių funkciją. Žaidimo tikslas - sunaikinti priešininkų komandinį postą jį sušaudant ir išsaugoti savo. Tai gi, reikės žaisti dviem frontais, organizuoti priešininkų bazės puolimą ir užtikrinti savo bazės gynybą. Galimos pačios įvairiausios šio scenarijaus modifikacijos. Pavyzdžiui, galima žaisti neribojant gyvybių pasipildymų arba galima nustatyti ribotą gyvybių pasipildymų skaičių visai komandai – pakeitimai minimalūs, bet jie privers pakeisti misijos įgyvendinimo strategiją iš esmės.
Bombos deaktyvavimas
Žaidime dalyvauja dvi komandos, teroristai ir kontra-teroristai. Teroristų tikslas detonuoti bombą, kontra-teroristų užduotis bombą nukenksminti suvedant teisingą deaktyvacijos kodą. Žaidimo trukmė pati įvairiausia, nuo 2 minučių iki kelių valandų, deaktyvacijos kodas gali būti nuo 1 iki 11 skaitmenų. Atspėjus teisingą skaičių iš deaktyvacijos kodo, jis pasilieka šviesti bombos ekrane. Surinkus neteisingą skaičių – visi atspėti skaičiai iš ekrano prapuola ir reikia iš naujo suvedinėti visą skaičių kombinaciją. Kontra – teroristai žaidime naudojasi neriboto papildymo vaistinėle, kuri randasi tolokai nuo bombos, vaistinėlė stacionari, jos nešiotis su savimi negalima. Teroristai savo komandoje turi MEDIKĄ, kuris gydo tik sužeistus teroristus. Svarbu - MEDIKAS mirusių teroristų atgaivinti negali!
Ginklai ir įranga
Eraser
Lengvas, tvirtas ir kompatiškas ERASER tinka net patiems mažiausiems Laser Tag kovotojams. Patyrę žaidėjai vertina šį tagerį už tobulą svorio ir galios balansą.
- Optimali šūvio distancija: iki 150 metrų
- Svoris: 0,58 kg
- Dydis: 33 cm
MP-514 «CLASSIC»
Žanro klasika, masyvus ir pakankamai sunkus tageris, fiziškai ištvermingiems ir patyrusiems žaidėjams.
- Optimali šūvio distancija: iki 220 metrų
- Svoris: 2,5 kg
- Dydis: 77 cm
MP-9 «FENIKS»
Lengvas ir efektyvus, tinkamas visoms žaidėjų grupėms. Mylimas vaikų ir gerbiamas patyrusių žaidėjų.
- Optimali šūvio distancija: iki 300 metrų
- Svoris: 0,78 kg
- Dydis: 40 cm
AK-12LT
Žaidybinis komplektas yra išlengvinta kopija to paties pavadinimo kovinio šturmo automato. Puikus svorio ir galios santykis, neįtikėtinas šūvio nuotolis.
- Optimali šūvio distancija: iki 250 metrų
- Svoris: 1,14 kg
- Dydis: 74 cm
Granatsvaidis su AK-12LT
Granatsvaidis yra integruotas į keletą АК-12LT tagerių. Granatsvaidis pagamintas iš aliuminio lydinio, jo svoris 1 kg.
- Granatsvaidžio optimali šūvio distancija: 60 metrų
- Granatsvaidžio kartu su АК-12LT bendras svoris: 2 kg
- Dydis: 70 cm
Kontrolinis taškas
Šio įrenginio veikimo principas pasiskolintas iš Call of Duty kompiuterinio žaidimo. Paleidus taiklų šūvį į kontrolinį tašką, jis pradeda šviesti jį užėmusios komandos spalva. Palaiko iki keturių komandų, galima nustatyti įvairias žaidimo partijos trukmes pradedant 2 minutėmis, ir baigiant 1 valanda. Priklausomai nuo scenarijaus ir tikslų, žaidime galima naudoti vieną ar daugiau kontrolinių taškų. Žaidimai su kontroliniu tašku yra labai aktyvūs ir reikalauja daug fizinių pastangų iš visų žaidėjų, bei komandinio darbo.
Komandinis postas
Komandinis postas naudojamas beveik visuose taktinių žaidimų scenarijuose. Išskirtinė šio įrenginio savybė – universalumas. Palaikomi 3 skirtingi žaidimo režimai – bazinė vaistinėlė, kontrolinis taškas, komandinis postas. Komandinio posto režime, komandų tikslas išsaugoti savo dėžę ir sunaikinti priešininkų dėžę ją sušaudant. Palaiko iki keturių komandų ir konfigūruojami visi parametrai (pataikymų skaičius sunaikinimui, gyvybių papildymų skaičius komandai ir daug kitų).
MEDIC
Pavadinimas kalba pats už save, tai MEDIKAS, todėl su juo įprastai gydomi ir mirę, ir sužeisti žaidėjai. Bet šis įrenginys yra išmanaus tipo, todėl jis gali būti nustatytas gydyti tik sužeistus žaidėjus, o mirusių žaidėjų į žaidimą jis gali ir negrąžinti. Tai universalus prietaisas, todėl gali būti panaudotas patiems įvairiausiems scenarijams paįvairinti. Visi parametrai konfigūruojami.
SMART KIT 2.0
Faktiškai neribotos galimybės panaudoti šį prietaisą bet kokiame žaidimo scenarijuje, galima konfigūruoti visus parametrus ir nustatyti įvairius limitus ant HEALTH, AMUNITION ir ENERGY naudojimo. Pavyzdžiui, sunaikinus priešininkų vaistinėlę, bus sunaikinta priešininkų komandos AMUNITION ir ENERGY, bet liks minimalios HEALTH atsargos.
Bomba CRATER
Šią Laser Tag bombą aktyvuoti ir deaktyvuoti gali tik gyvas žaidėjas. Nuspaudžiam raudoną mygtuką, po 3 sekundžių ekrane atsiranda užrašas FIRE ir tik po gyvo žaidėjo šūvio į bombą, prietaisas bus aktyvuotas arba deaktyvuotas. Laser Tag žaidimuose nėra vietos nesąžiningam elgesiu!
Bomba su laikrodiniu mechanizmu
Aktyvuotą bombą galima nukenksminti atspėjus teisingą skaičių kombinaciją. Parinkus teisingą skaičių, jis pasilieka degti bombos ekrane. Konfigūruojami parametrai – deaktyvavimo kodą sudarančių skaitmenų kiekis ir žaidimo trukmė.
Kaip apsirengti ir kokia avalynė tinkamiausia žaidimui?
Apranga
Rengtis rekomenduotume maskuojančios spalvos drabužiais, kadangi pasipuošę ryškių spalvų apranga, būsite priešininkų komandai geriausiai matomas, lengviausias taikinys. Tinkama apranga bus tokia, kuri leis jums neišsiskirti iš aplinkos. Žaidimo metu teks daug judėti, dėl to rekomenduotume dėvėti drabužius tinkamus aktyviam laisvalaikiui. Vaikus renkite neperšiltai, nes vaikai po 15 minučių žaidimo pradeda skųstis, kad jiems karšta.
Avalynė
Nerekomenduojame žaisti avint šlepetes, basutes ir kitą atvirą avalynę, moteriški aukštakulniai taip pat visiškai netinkami šiam žaidimui. Avalynė bus patogi ta, kuri leis jums komfortiškai lakstyti po miško paklotę, brautis per krūmynus, šokinėti per nuvirtusius medžius ir pan. Žaidžiant miške, rekomenduojame avalynę aukštu aulu ir grubiu pado protektoriumi.
Apie orą
Mes nežinome koks bus oras Jūsų renginio dieną 🙂
Orų prognozes tikriname renginio dienos išvakarėse ir ne anksčiau!
Vadovaujamės meteo.lt valandinėmis prognozėmis.
Nėra blogo oro, yra tik bloga apranga! Atvykite pasirengę ir nusiteikę žaisti miške bet kokiu oru.
Nei lietus, nei sniegas realiai neįtakoja pramogos kokybės. Jei bijote gamtos išdaigų, nesirinkite pramogų gamtoje!
Jei numatomas tolydus lietus ir daugiau kaip 1,5 mm kritulių per valandą, renginys gali būti perkeltas.
Žaidžiame visus metus iki -15 C. Žaidimas žiemą, gamtoje, apsnigtame miške - tikra pasaka!
Koks šūvio nuotolis?
Kai kurie tagerių modeliai gali taikliai šaudyti iki 500 metrų, dauguma bazinių tagerių taikliai šaudo nuo 130 iki 250 metrų distancijos.
Kaip registruojami taiklūs šūviai?
Taiklius šūvius registruoja elektronika, po virtualios mirties ginklas atsijungia be teisėjo įsikišimo.
Kur taikytis?
Taikytis reikia į raištį su davikliais dėvimą ant galvos. Šūvio spindulio skersmuo didėja kartu su distancija iki taikinio, ir gali siekti nuo 80cm iki 150cm. Todėl, jei priešininkas nuo Jūsų nutolęs per 100 metrų, užteks taikytis į krutinę, kad būtų užskaitytas tikslus šūvis. Iš pradžių tai atrodo neadekvatu, tačiau žaidėjai greitai pripranta prie šios ypatybės ir pradeda atitinkamai koreguoti savo veiksmus.
Ar girdimas šūvio garsas?
Šūvio garsas girdimas 15-20 metrų atstumu. Žaidžiant tamsoje arba prieblandoje papildomai matomi šūvio blyksniai paleisti iš tagerio. Tačiau jei žaidimas vyksta didesnėje erdvėje, kur atstumas tarp žaidėjų 50 metrų ar daugiau – tuomet žaidėjai turi būti pasiruošę atremti atakas iš bet kurios pusės. Dažna situacija, kai žaidėjas gauna tik savo tagerio pranešimą, kad jam „GAME OVER“ – jis dairosi, stebisi, bet taip ir nesupranta kas ir iš kur jį nukovė. Labai panašu į tikrus kovinius veiksmus, kai naudojami ginklai su garso slopintuvais. Tokiose situacijose labai padeda, kad tageriai jaučia netikslius pataikymus ir praneša apie juos skleisdami praskrendančių pro šalį kulkų garsą – tuomet žaidėjas žino, kad pats laikas keisti savo buvimo vietą.
Ar įmanomas sukčiavimas žaidimo metu?
Teoriškai apgauti elektroniką įmanoma, tačiau tai daugiau teorinė galimybė, nei praktikoje pasitaikantis reiškinys. Žaidimo statistikos patikrinimas dažnu atveju išsprendžia visus ginčus. Kadangi pataikymus fiksuoja tik ant galvos dėvima juosta su davikliais, pasitaiko atvejų, kad žaidėjai šaudo aklai, galvas paslėpę kaip stručiai – tačiau taip elgiasi tik naujokai, kurie dar nesuvokia, kad jei tave pastebėjo priešininkai, o tu nekeiti pozicijos – tai tu „miręs“. Be to, toks elgesys tikrai neliks nepastebėtas ir neįvertintas kartu žaidžiančiųjų, ir teisėjo.
Tai saugus žaidimas?
Laser Tag infraraudonasis spindulys nesukelia jokio skausmo, tad žaidėjams nereikia jokių apsaugų. Šį žaidimą gali drąsiai žaisti ir vaikai, ir moterys.
Kur žaidžiamas Laser Tag?
Žaidžiame gamtoje, miške – mūsų krašte tinkamų lazerių žaidimui vietų yra pakankamai. Vilniečiams pramoginius žaidimus dažniausiai organizuojame Sapieginės miškuose Antakalnyje. Mes esame mobilūs – galime atvykti į jūsų šventę, nesvarbu ar tai bus kaimo turizmo sodyba ar uždara įmonės teritorija. Laser Tag‘ą galima žaisti bet kur, kur yra erdvės aktyviai judėti ir slapstytis. Žaidimo teritorijos nereikia nei aptverti, nei sužymėti, nei dar kaip nors specialiai jos paruošti. Svarbiausia savo išvaizda ir elgesiu negąsdinti niekuo dėtų praeivių.
Ar žaidžiama blogu oru?
Vienintelis apribojimas labai stiprus lietus – nors įranga ir atspari drėgmei, tačiau povandeninei žūklei netinkama. Šaltis, sniegas ar karštis neįtakoja įrangos darbo. Žaidimai žiemą yra tokie pat įprasti, kaip ir žaidimai vasara.
Ar tai vieno scenarijaus žaidimas?
Laser Tag turi aibę galimų scenarijų, viskas priklauso tik nuo fantazijos. Programuoti galima daugybę parametrų – gyvybių skaičių, šūvio galingumą ir nuotolį, ginklo tipą, po tikslaus pataikymo atimamų gyvybių skaičių, šovinių kiekį pas žaidėją ir apkaboje, apkabos keitimo laiką ir t.t. Ir dar krūva papildomų aksesuarų minos, granatos, artefaktai ir anomalijos, kontroliniai taškai.
Ar žaidžiant Laser Tag juntamas kovų tikroviškumas (atitikimas realioms kovų situacijoms)?
Taip. Laser Tag yra vienas iš realistiškiausių tikros kovos manipuliatorių. Šūvio nuotolis, ginklų parametrų nustatymas, galimybė žaisti bet kokiu oru ir net naktį. Tiesa, net Lietuvos kariuomenė ne taip senai informavo visuomenę, kad pagaliau ir ji pradėjo naudoti Laser Tag įranga karinėms pratyboms, skaityti daugiau galite čia: https://miestopramogos.lt/laser-tag-technologijos-pagaliau-pasieke-ir-lietuvos-kariuomene/
Ar reikalinga speciali apranga žaidimui?
Ne. Laser Tag galima žaisti ir su trumpikėmis, ir su džinsais, su marškinėliais arba be jų – kaip tik jums patogiau, ir kaip linksmiau. Kiek išpurvinti bus drabužiai po žaidimo, dažniausiai priklauso ne nuo oro, o nuo žaidėjo kovojimo stiliaus.
Atsiliepimai
Mes esame labai sužavėti, o vaikai be galo laimingi, nes tiek ir tokių įspūdžių dar nėra patyrę. Tikrai labai džiaugiamės, kad yra ši nuostabi LASER TAG pramoga. Nuoširdžiai dėkojame gerb. Audriui už skirtą dėmesį, profesionalų aptarnavimą ir linkime kuo didžiausios sėkmės! Inga
tikrai rekomenduoju!
Justas saunuolis, dalyvavom jau ne pirmam gimtadieni ir viskas tikrai labai gerai!
Is pasiulymu tai - tobulinti infrastruktura 🙂 gal pavesine su sienute nuo vejo, siuksliu konteineriuka, bet siaip viskas gerai, vaikai patenkinti, o tai svarbiausia
Dar karta aciu
Rekomenduojam
Dainius
Vietovė su tikrais apkasais! - įdomu, kurių laikų apkasai?
Po šaudynių - nebloga vieta piknykui su ugnele, dešrelėmis ir arbata
Ačiū instruktoriui Justinui už žaidimo organizavimą ir koordinavimą
ir maži, ir dideli patenkinti!
Labai didelis ačiū!
Sėkmės Jums !
Beno mama
Ačiū už smagią pramogą!